vineri, 12 ianuarie 2018

Atleta ANDREEA PANŢUROIU – “Sportiva Anului 2017” în judeţul Bacău


„A fost ultimul an în care am concurat
pentru CSM Oneşti şi Bacău…”

  Am realizat cu Andreea Panţuroiu, speranţa noastră "triplusaltistă" la Olimpiadele ce vor urma, un interviu care tindea să devină (ori aşa credeam) tradiţional. În 2016 şi 2017, atleta argeşeană, legitimată la CSM Oneşti, a fost desemnată (justificat) de către DJTS, „Sportiva Anului” în judeţul Bacău... Dincolo de realizările sale în 2017 („aur” european U23), am descoperit, însă, o campioană aflată pe picior de plecare, către un club care ştie să-şi motiveze sportivii... E şi un semn că Bacăul nu a învăţat, încă, să-şi preţuiască valorile.
Leonard POPA

__________________________________

-Felicitări, Andreea! Iarăşi, ne întâlnim cu interviul devenit … tradiţional. Pentru al doilea an consecutiv, din nou, locul 1, la Bacău, la Oneşti… Te aşteptai să fii desemnată, încă o dată, drept cea mai bună sportivă a judeţului ?
-Multumesc. Sincer, nu mă aşteptam să fiu din nou prima, într-un judeţ obişnuit cu performanţa sportivă, dar cred că la baza anchetei au stat rezultatele bine cântărite ale tuturor sportivilor. M-am bucurat enorm !

-Să începem trecerea în revistă… Rezultatee tale, în 2017: locul 1 CE U23, locul 3 Cupa Europei, Locul 2 la Balcaniadă, locul 1 la Internaţionalele României, locul 1 la CN Seniori, locul 1 la CN Tineret si locul 1 la CN Tineret Probe Combinate ! Care performanţă  consideri că e un început dătător de speranţe pentru 2018 ?
-Dacă e după mine, este, totuşi, puţin. Mi-aş fi dorit să realizez mai mult… Promit să mă revanşez în 2018. Desigur, locul 1 la Europenele de tineret imi dă speranţa că, în viitor voi putea confirma şi la seniori, pentru că aici avem probleme noi, sportivii români…  Juniori cu rezultate bune nu mai ajung să confirme şi la seniorat. Cauzele sunt multiple, dar faptul că eu am fost constantă în performanţe, tot timpul în această perioadă de vârstă, îmi dă încredere că voi putea obţine medalii şi la seniori.

-Adversarele, în mare parte, le cunoşti. Cu cine te iei la trântă ?
-În privinţa adversarelor, eu cred că, dacă o să reuşesc să mă autodepăşesc  şi voi obţine  un rezultat bun, acestea nici nu mai contează… Atletismul e o luptă, în primul rând, cu sine.

-La Europene, au fost 8 cm între tine şi spaniola Ana Peleteiro, clasată a doua. E mult sau puţin?
-Ana Peleteiro este o săritoare ambiţioasă. Şi-a dorit mult victoria şi asta s-a văzut în concurs... Se pare, însă, că eu mi-am dorit-o şi mai mult şi, iată, am câştigat aurul!  Se tranşează medalii şi la 1 cm diferenţă. Am fost de atâtea ori la câţiva centimetri de o medalie, încât nu pot să spun dacă este mult sau puţin.

-Ce te aşteaptă în 2018? Ce competiţii majore ?
-În 2018 sunt 2 concursuri mari, Mondiale de sală şi Europenele în aer liber. Sper să reuşesc să aduc o medalie acasă, de la un astfel de concurs major.

-Ce limite îţi propui să depăşeşti în acest an ?
-Când vorbim de limite, vorbim de propriile recorduri. Tot timpul, caut să mi le îmbunătăţesc. Asta îmi doresc, restul vine de la sine.

-Se aude ecoul Olimpiadei din 2020 ? Cum îl percepi ? Se simte … medalia ?
-Aşa cum am declarat imediat după ratarea de la Rio, mă gândesc cu speranţă la Tokyo 2020. Înainte de toate, îmi doresc, însă, să fiu sănătoasă şi să ajung acolo!

-La Bacău, în Sala de Atletism, când te vom vedea ?
-La Bacău, în sală, voi concura, anul acesta, la Campionatele Naţionale Universitare, dar pentru Universitatea Valahia din Târgovişte !

-Ne întâlnim şi în 2019 pe coperta revistei, la sfârşit de an, ce spui ?!
-Aş spune că 2017 a fost ultimul an la CSM Oneşti… În afară de dna. preşedintă Ingrid Istrate, nu cred că mai ştie şi altcineva.  Deci, e foarte posibil ca acesta să fie ultimul interviu în „Sportul băcăuan”.  Am primit o ofertă de la un alt club,  sunt liberă de contract şi  nu am prelungit înţelegerea cu CSM Oneşti…

-Mărturisesc că e o surpriză pentru mine să aflu asta de la un sportiv care tocmai a fost desemnat „Cel mai bun al judeţului” … De la ce cluburi au venit ofertele?
-De la Steaua şi Csm BucureştiAvând în vedere faptul că toată lumea caută un suport financiar mai bun, m-am gândit să accept una din aceste oferte, deşi- sufleteşte- îmi va lipsi clubul din Oneşti. Dar e greu fără bani…

-Decizia e luată definitiv? Bunăoară, într-un interviu recent, preşedinta CSM-ului oneştean afirma că va căuta să atragă primăria locală alături de problemele cu care se confruntă clubul…
-Repet, încă nu am semnat nimic, cu nimeni.  Deci nu există, în momentul de faţă, un transfer. Dar v-am spus…  A fost ultimul an în care am concurat pentru CSM Oneşti şi pentru Bacău. Nu aş vrea, însă, să o fac fără să le mulţumesc pe calea asta conducerii clubului şi Consiliului Judeţean Bacău, dar şi tuturor celor care au întocmit astfel de clasamente la sfârşit de an… M-au menţinut mereu în priză şi am simţit că am de apărat o poziţie!

Ştefan OLTEANU (U.Z.P.)

Remember Nadia Comăneci – 60

Lacrimi şi aur, la Phenian


Startul în sezonul competiţional 1974 a fost neobişnuit de tardiv: trecuseră cinci luni fără nici un concurs! Nadia, Teodora, Georgeta şi celelalte colege ale lor intră în atmosfera de concurs abia pe 9 iunie¸ cu prilejul «Triunghiularului» Liceul de gimnastică - Denver Colorado (S.U.A.) şi o mai veche cunoştinţă, echipa poloneză W. K .S. «Zawisza» Bydgoszcz. Oneştencele au câştigat confortabil: 1. L.G. Oneşti 184,85 p; 2. Denver Colorado 181, 10 p; 3, W.K.S. «Zawisza» 155,75 p. Nadia Comăneci s-a clasat prima la individual compus, cu 37,50 p, urmată de Debbie Hill (Denver) 37,30 p şi Luminiţa Milea, cu 36,80 p, Nadia câştigând, de asemenea, la sărituri, paralele şi sol. Pe podium au mai urcat Georgeta Gabor, Teodora Ungureanu, Iuliana Marcu, Luminiţa Milea şi Mariana Cojanu. In faţa echipei antrenate de soţii Karolyi stătea acum cel mai mare obiectiv al anului 1974: cea de-a treia ediţie a «Cupei Prietenia». Intensitatea antrenamentelor a urcat din nou în graficul ţinut cu grijă de soţii Karolyi.

(Citiţi articolul integral!)

Carmen MIHALACHE

Un reporter care respectă
blazonul profesiei

Am avut câteva zile plăcute în care m-am plimbat cu domnul Neagu Udroiu prin toată lumea. Cunoscutul ziarist a fost un adevărat globe-trotteur, care a ajuns în multe locuri de pe mapamond, în câteva continente, ţări, capitale, unde a întâlnit mari personalităţi ale vieţii social-politice sau culturale. Şi ca ambasador, în Finlanda şi Estonia, a avut experienţe diverse şi interesante, pe care le-a povestit în multe pagini inspirate. Desigur, plimbarea mea a fost una în imaginaţie, intermediată de scrisul domniei sale, viu, atractiv, nuanţat, din volumul al doilea al lucrării „Jurnalismul -Studenţie fără frontiere”.

(Citiţi articolul integral!)